De #WeBelieveInLive-campagne wordt het “We Are Live”-evenement! Op 30 juni 2021 markeerde de Adam Hall Group zijn live herlancering en daarmee een emotioneel einde aan een schijnbaar eindeloze stilstand voor de hele evenementenindustrie. Vertegenwoordigers uit de hele live-entertainmentindustrie brachten hulde aan een speciale avond die liet zien hoe de uitdagingen die voor ons liggen met hernieuwde kracht worden aangepakt.
Gezamenlijke uitwisseling
Sinds het voorjaar van 2020 zoekt de Adam Hall Group met onwankelbaar vertrouwen naar manieren om uit de crisis te komen, terwijl ze ook de dialoog zoekt met politici, de eigen gemeenschap en zakelijke partners om proactief te pleiten voor de gesloten industrie. Op het evenement “We Are Live” werd deze dialoog eindelijk weer overgezet van virtuele afstand naar fysieke nabijheid. Samen met 100 genodigden uit Duitstalige landen en het buitenland gaf de fabrikant van evenemententechnologie een duidelijk signaal in zijn Experience Center in Neu-Anspach: we zijn hier, en we zijn hier meer dan ooit! In overeenstemming met de huidige hygiëne- en afstandsregels vierde het evenement niet alleen de heropstart, maar ging het ook in op de vraag waar de evenementenindustrie van morgen naartoe gaat en welke hindernissen moeten worden genomen in een topgesprek.
Uitdagingen
“Het wordt stressvol, maar geweldig!”, met deze woorden gaf satisy&fy CEO Nico Ubenauf waarschijnlijk de meest geschikte beschrijving van de vooruitzichten voor de industrie. Alexander Pietschmann, CEO van de Adam Hall Group, Carsten Heling, perswoordvoerder van de LANXESS Arena in Keulen en moderator Felix Uhlig namen deel aan het #webelieveinlive panelgesprek samen met Timo Feuerbach, directeur van de E.V.V.C. & vertegenwoordiger van het Forum Veranstaltungswirtschaft, Julian Reininger – organisator van BonnLive – en de gasten in het auditorium van het Experience Centre. Ze kwamen tot een unanieme conclusie: de optimistische stemming in de sector is ongebroken, maar de komende uitdagingen moeten op verantwoorde wijze worden aangepakt.
Uitbreiding economische hulp
In de politieke arena pleit de industrie nu niet alleen voor de uitbreiding van economische hulp, maar vooral voor de uitbreiding van het culturele wanbetalingsfonds tot B2B-evenementen, samen met uniforme federale richtlijnen. Als het gaat om de culturele herlancering, worden de problemen van evenementencongestie en personeelstekorten al duidelijk – deze zijn misschien onvermijdelijk na meer dan een jaar van annuleringen van evenementen en het stilleggen van de evenementensector. De conclusie van de gesprekspartners op het podium en in het publiek was duidelijk: het tekort aan middelen moet nu worden geïdentificeerd als een kans om toekomstige arbeidsomstandigheden beter in te richten. Ook toekomstige berekeningen zullen moeten worden aangepast en bedrijven zullen moeten handelen om zich duurzamer te positioneren.
“Ik hoop dat we na de crisis allemaal dichter bij elkaar zijn gekomen. Van podia tot organisator, van artiesten tot technisch dienstverleners en fabrikanten. De doorstart zal alleen slagen als we samenwerken.”
Carsten Heling, hoofd pers en public relations, LANXESS Arena
Nieuwe impuls
Een gevoel van euforie was de hele avond constant voelbaar. Zodra de gasten arriveerden, was dat op talloze gezichten te merken: de verwachting om eindelijk weer bij elkaar te komen, oude en nieuwe collega’s, zakenpartners en vrienden uit de branche ter plaatse te ontmoeten en ideeën uit te wisselen. “In 2020 begonnen we als een ICE-trein met 300 km/u… toen werd de noodrem getrokken zonder enige waarschuwing!” Adam Hall COO Markus Jahnel herinnerde zich in zijn toespraak het begin van de wereldwijde Corona-pandemie. Met de “We Are Live” evenement, komt de Adam Hall Group nu weer op snelheid. Na het gesprek liet de fabrikant van evenemententechnologie zien dat het tijdens de lange fasen van de lockdown allesbehalve stil was geweest. In een indrukwekkende lichtshow toonden de nieuwe Cameo OPUS Series-spots, onder andere konden laten zien hoe creativiteit kan worden gebruikt om de magische momenten te creëren die we allemaal zo hebben gemist.
Symbool van een hele industrie
Het bekronende hoogtepunt van de avond volgde echter: een exclusief optreden van wereldwijde reggae-ster Gentleman en zijn band als aftrap voor zijn festivaltour in 2021, die alle gasten opnieuw herinnerde aan wat de afgelopen 18 maanden ontbrak: muziek, mensen en emoties. De evenementenbranche liet op deze avond zien dat ze verandering niet schuwt en reikhalzend uitkijkt naar de heropstart: WE ARE LIVE!
#WeBelieveInLive #ProAudio #ProLighting #EventTech #ExperienceEventTech
Verdere informatie:
event.tech
adamhall.com
cameolight.com
ld-systems.com
gravitystands.com
palmer-germany.com
defender-protects.com