American Film Market® presenteert de 2020 editie als online evenement

De American Film Market (AFM®) brengt zijn editie van 2020 online. AFM 2020 Online duurt vijf dagen, van maandag 9 november tot en met vrijdag 13 november, en verschuift een week later dan oorspronkelijk gepland, om niet te overlappen met de verkiezingsdag in de Verenigde Staten. Dit jaar wordt de 41-ste markt.

Met zekerheid plannen

“Door deze aankondiging vier maanden van tevoren te doen, kunnen de belanghebbenden van de AFM vooruitgang boeken en met zekerheid plannen”, aldus Michael Ryan, voorzitter, IFTA en partner van GFM Films. “AFM 2020 Online geeft de wereldwijde filmgemeenschap de kansen die altijd cruciaal zijn voor ons succes – om kennis te maken, kennis te delen, samen te werken en de films van morgen te ontdekken, zoals ze elk jaar in Santa Monica doen.”

Het volledige programma en de details van deelname worden later deze zomer onthuld.

Over de Amerikaanse filmmarkt

De AFM is het meest efficiënte filmacquisitie-, ontwikkelings- en netwerkevenement ter wereld. Elk jaar worden meer dan US $ 1 miljard aan productie- en distributieovereenkomsten gesloten – voor zowel voltooide films als films in elke fase van ontwikkeling en productie. Meer dan vijf dagen in november hebben meer dan 7.000 professionals uit meer dan 70 landen toegang tot de volledige wereldwijde catalogus van beschikbare films en projecten, wonen conferenties van wereldklasse bij en maken contact met besluitvormers. De AFM wordt geproduceerd door de Independent Film & Television Alliance.

Over de Independent Film & Television Alliance

IFTA is de wereldwijde handelsvereniging voor onafhankelijke film- en televisieproductie-, financierings-, distributie- en verkoopbedrijven. De organisatie vertegenwoordigt de onafhankelijke sector voor regeringen en internationale instanties en biedt aanzienlijke entertainmentindustrie-diensten aan meer dan 135 aangesloten bedrijven uit 23 landen.

Linda