De overname van industrie veteraan WHOW Games versterkt Azerion’s positie in de DACH-regio en wereldwijd en ondersteunt Azerion’s ambities om het grootste Europese gaming- en advertentie technologieplatform te worden.
Azerion, een snelgroeiende en toonaangevende pan-Europese digitale gaming- en inkomsten genererende onderneming, kondigt vandaag de overname aan van WHOW Games, de Duitse top gaming ontwikkelaar en bekende uitgever van online en mobiele free-to-play social games.
Gaming portfolio
Deze belangrijke deal – na de succesvolle aankondiging van het bedrijf van EUR 200M financiering in april – zal Azerion’s reeds uitgebreide gaming portfolio uitbreiden en nieuwe investerings- en productie content mogelijkheden openen in de DACH-regio voor adverteerders en uitgevers in het premium gaming segment*.
WHOW Games
WHOW Games heeft veel samenwerkingsverbanden met grote internetproviders, nieuwsmedia en omroepmaatschappijen in de DACH-regio. Met 40M EUR aan omzet, een sterk winstgevend 2020 en met een uitstekende staat van dienst, vertegenwoordigt WHOW Games de grootste gaming acquisitie voor Azerion tot nu toe in 2021.
Deze samenwerking zal WHOW Games in staat stellen om te profiteren van Azerion’s groeiende ecosysteem om de sterke groei van haar social gaming gemeenschap op internationale schaal te ondersteunen. Ook brengt de samenwerking met zich mee dat partners van WHOW games toegang hebben tot Azerion’s portfolio van entertainment producten om hun gaming community en monetaire mogelijkheden uit te breiden.
De hoogwaardige sociale games van WHOW Games zullen naar verwachting door de uitgeefpartners van Azerion worden geïntegreerd in hun eigen digitale omgevingen. Ze breiden de entertainmentwaarde binnen hun eigen aanbod uit, maar bieden ook een kans voor extra en langdurige monetarisatie van hun gebruikers.
Strategische overname
“Met WHOW games maakt Azerion opnieuw een enorme sprong in haar groeistrategie. Dit is een strategische overname voor ons premium segment, het zal toegevoegde waarde brengen voor ons ecosysteem door het toegenomen aantal game portfolio’s en uitgevers waar onze partners mee kunnen werken. Azerion streeft ernaar een one-stop-shop te worden voor distributeurs van digitale games, content providers en adverteerders. Samen met WHOW zullen we ons game distributie platform naar het volgende niveau tillen”, zegt Atilla Aytekin, CEO van Azerion.
“Na jaren van sterke groei, bekleedt WHOW Games vandaag de dag de leidende positie binnen de Duitse markt. Onze toppositie in de regio en Azerion’s expertise in lange termijn user engagement en monetarisatie, zullen beide bedrijven elkaar aanvullen en hun positie in de markt versterken. “We zien deze deal met Azerion als de logische zet in onze ontwikkeling, aangezien het bedrijf klaar is om zijn aanwezigheid in de DACH-regio verder uit te breiden en een Europese kampioen te worden”, aldus Philip Reisberger, CEO of WHOW games.
*premium gaming segment: Zeer betrokken en loyale gebruikersbasis die voornamelijk via in-app aankopen inkomsten genereert.