Het momentum blijft groeien voor IBC2023 met een aantal grote spelers uit de industrie die hun ruimte op de beursvloer vergroten. Het hele evenement ziet sterke boekingen van exposanten, terwijl de wereldwijde media- en entertainmentgemeenschap zich voorbereidt om samen te komen in de RAI Amsterdam van 15-18 september. Met 13 hallen, meer dan 1.000 exposanten en meer dan 44.000 bezoekers uit meer dan 170 landen, is IBC2023 de plaats waar de toekomst van de wereldwijde media- en entertainmentindustrie wordt gedefinieerd en uitgevoerd. Er is een scala aan tickets om aan uw behoeften te voldoen, van een gratis bezoekerspas, een 2-daagse deelnemerspas of de strikt beperkte nieuwe Premium-pas die uitgebreid netwerken en extra inhoud omvat.
Schrijf je hier in voor IBC2023: https://bit.ly/3rJw1D6
Vraag naar ruimte
“We zien een enorme vraag naar ruimte op IBC2023, waarbij we de grens van 40.000 m2 qua tentoonstellingsruimte al hebben gepasseerd – vergeleken met het definitieve cijfer van 37.000 m2 voor de show van vorig jaar”, zegt Steve Connolly, directeur van IBC. Connolly zei dat Gravity Media, LTN, Ross Video en Zixi tot de merken behoren die de ruimte vergroten die ze innemen op de beursvloer.
De golf van IBC-boekingen sinds begin mei omvat Amagi, AWS, Cisco, Comcast, Deluxe, IMAX, Google Android en Prime Focus. Andere prominente exposanten zijn ARRI, Blackmagic Design, Bridge Technologies, Canon Europe, EBU (European Broadcasting Union), Evertz Microsystems, EVS Broadcast Equipment, Fraunhofer Digital Media, Harmonic, HP, Lawo, MediaKind, Microsoft Corporation, NEP Group, Orange, Riedel Communications, Sennheiser, Tata Communications, Telestream en Vizrt Group. Onder de exposanten die hun IBC-debuut maken in 2023, leidt LG een aanzienlijk contingent van bedrijven uit de regio Azië-Pacific.
IBC-conferentie
Voor IBC2023 in de RAI in Amsterdam in september is een line-up van wereldklasse aangekondigd met hoofdsprekers uit de media-, entertainment- en technologiesector. Topspelers uit de industrie zullen dit jaar aandacht besteden aan de drie contentpijlers: Transformative Tech, Shifting Business Models en People and Purpose.
De inhoud van het evenement van dit jaar zal leiden tot leren, discussie en samenwerking in presentaties, demonstraties en panelsessies op de IBC-conferentie, de theaters op de beursvloer en het IBC Changemakers-programma. Gedachteleiders van Warner Bros. Discovery, Paramount Global, Sony Pictures Entertainment, BBC Studios Productions, Unity Technologies, de Indiase streamingdienst aha en andere toonaangevende organisaties zullen het podium betreden tijdens de IBC2023-conferentie.
Opinieleiders
De IBC-conferentie van 2023 (in het Forum in de RAI op 15 en 16 september) zal enkele van de meest invloedrijke opinieleiders uit de branche samenbrengen om lezingen, paneldiscussies en de IBC Technical Papers te presenteren. De 2023 IBC Conference, een betaald onderdeel van het evenement, biedt de gebruikelijke standaard Delegate Pass, die toegang geeft tot alle presentaties van het evenement, en een nieuwe Premium Pass die toegang geeft tot extra content plus exclusief netwerken in de Premium Lounge – waar ook de IBC Innovations Awards zullen plaatsvinden.
Michael Crimp, CEO voegt toe: “IBC blijft evolueren en meegroeien met de industrie. We luisteren actief naar onze gemeenschap over wat ze willen van een moderne beurs. Onder de dingen die ze ons vertellen dat ze willen, zijn nieuwe onderwerpen en nieuwe manieren van leren – en onze inhoudspijlers geven ons de ruimte om deze te bieden. Ze vormen een boeiende rode draad door de lezingen, presentaties en panels die tijdens de conferentie en op de beursvloeren in de RAI plaatsvinden.”
People and Purpose
De contentpijler People and Purpose wordt in 2023 belicht door het gratis IBC Changemakers-programma, dat terugkeert naar het Forum op 17 en 18 september na een zeer succesvolle lancering in 2022. Deze sessies brengen baanbrekende organisaties, individuen en initiatieven samen die de industriecultuur veranderen en de grenzen van creativiteit en technologie verleggen. Ze zullen onderwerpen behandelen als gendergelijkheid in uitzendingen, het bevorderen van duurzaamheid en inclusieve technologie. Groepen die betrokken zijn bij Changemakers zijn onder meer RISE, Soho Media Club, Women in Immersive Tech en Albert. Akwasi Ansah, oprichter en creatief directeur van Omroep ZWART – de eerste intrinsiek inclusieve tv-zender in Nederland – zal de keynote geven voor de Changemakers-sessies en zijn persoonlijke verhaal en visie delen voor een digital-first landschap dat rechtvaardig, inclusief en toegankelijk is.
Positieve veranderingen
Jaisica Lapsiwala, Head of Content van IBC merkt op: “Bij IBC2023 willen we onze rol spelen bij het stimuleren van positieve veranderingen in de media-, entertainment- en technologiegemeenschap. De Changemakers-sessies stellen de IBC-gemeenschap in staat om te leren van mensen die pionieren op het gebied van best practices op deze gebieden. Door middel van alle content die door IBC2023 loopt, streven we ernaar inzichten te leveren en de markt te stimuleren – gesprekken op gang te brengen, percepties te verschuiven en verwachtingen te veranderen.”
In de locaties op de beursvloer – waaronder het Showcase Theater in hal 12, de Innovation Stage in hal 3 en twee theaters in het Content Everywhere-gebied in hal 5 – zal er een scala aan exposanten- en sponsorcontent zijn, waaronder toespraken, panels en demo’s, waarvan vele betrekking hebben op de eerste twee contentpijlers.
Showcase Theatre-sponsors zijn onder meer Accenture, AWS, Google, Microsoft en Zixi, terwijl LTN en Tencent elk een van de Content Everywhere-theaters sponsoren. Naast het hosten van thought leadership-sessies, zal de Innovation Stage de resultaten presenteren van het IBC Accelerator Media Innovation Program, dat baanbrekende mediabedrijven en toonaangevende technologiepartners samenbrengt terwijl ze samenwerken om echte uitdagingen op te lossen en vooruitgang te boeken op verschillende gebieden.
IBC Awards
De IBC Awards brengen een beetje glitter en glamour in de show. De IBC Innovation Awards bekronen voltooide projecten die een echte behoefte hebben – creatief, operationeel of commercieel – en een oplossing ontwikkelen door de samenwerking en medewerking van gebruikers en technologiepartners. De prijscategorieën erkennen innovatie in: Contentcreatie, Contentdistributie en Content Everywhere. De IBC Social Impact Awards pleiten ondertussen voor initiatieven en campagnes die een verschil maken op het gebied van duurzaamheid, diversiteit en inclusiviteit, evenals verantwoordelijkheid voor het milieu. De prijscategorieën erkennen nieuwe inspanningen in de volgende categorieën: sociale impact, vooruitgang in diversiteit en inclusie, en milieu en duurzaamheid.