De nieuwste EVS VIA- en media-infrastructuuroplossingen ondersteunen BLAST TV’s nieuwe flypack voor mobiele esports-productie

De nieuwste EVS VIA- en media-infrastructuuroplossingen ondersteunen BLAST TV’s nieuwe flypack voor mobiele esports-productie

BLAST TV, het wereldwijde esports-medianetwerk dat entertainmentervaringen van wereldklasse levert, heeft de marktleidende VIA- en media-infrastructuuroplossingen van EVS geselecteerd als de ruggengraat van zijn nieuwe flypack voor esports-productie. De mobiele oplossing is zo ontworpen dat BLAST TV zijn eigen live gaming-evenementen in huis kan produceren. Met de Covid-19 lockdown die massale bijeenkomsten beïnvloedt, stelt de flexibiliteit van de live productieworkflow van EVS de esports-gigant in staat om in plaats daarvan alleen online evenementen te organiseren.

De eerste van deze evenementen was de BLAST Premier Fall Series, die liep van 26 oktober tot 4 november en waarin de Counter Strike-teams op elite-niveau aanwezig waren. Live verslaggeving werd verspreid via verschillende OTT- en lineaire tv-kanalen, waaronder Twitch en YouTube, evenals omroepen zoals TV 2 Denemarken en TV 2 Noorwegen. Het werd gevolgd door de volgende etappe, de BLAST Premier Fall Showdown, die vorige week werd gehouden. Deze maand vindt dan de Blast Premier Final-competitie plaats.

Dekking live-actie

De dekking van alle live-actie van alle BLAST TV Premier-toernooien wordt ondersteund door de productieservers XT-VIA en XS-VIA van EVS. Deze zijn ontworpen om te voldoen aan de meest veeleisende eisen voor live-uitzendingen. De XT-VIA-servers zullen het vermogen leveren dat nodig is voor BLAST TV om live herhalingen en hoogtepunten van de spelers en waarnemers op te nemen en te produceren, terwijl de XS-VIA-servers de opname en vertraagde weergave van de TX-feeds bieden. De kant-en-klare XT-VIA-oplossing omvat 36 Full HD 1080p-kanalen die alle spelerfeeds en in-game-actie opnemen. EVS’ IP-netwerk voor het delen van media van de volgende generatie vormt de kern van het systeem, waardoor het mogelijk is om onder alle klantgebruikers nu sneller en efficiënter live media te delen en verhalen te vertellen.

Toezichthouder

Toezichthouder op deze infrastructuur is het zeer geavanceerde uitzendbesturings- en bewakingssysteem Cerebrum van EVS Media Infrastructure. Het EVS-systeem, geïmplementeerd door de crew van BLAST TV om alle SDI-workflows binnen zijn productieomgeving te configureren en te beheren, beheert alle apparaten in de flypack, inclusief de router, multiviewer, vision-mixer en audiobureau. Cerebrum verwerkt ook UMD en Tally voor het hele systeem, inclusief de ingebouwde multiviewers van de XT-VIA. Tevens biedt het aanpasbare panelen die kunnen worden ontworpen voor de specifieke behoeften van BLAST TV met productieconfiguraties waarmee verschillende soorten evenementen gemakkelijk kunnen worden opgeslagen en opnieuw kunnen worden geladen.

EVS’ geheel nieuwe IP-gebaseerde herhalings- en hoogtepuntensysteem LSM-VIA zal ook het maximale potentieel halen uit de volgende generatie XT-VIA-servers om superslow-motion in-game herhalingen te creëren en studio-analyse te ondersteunen. Door directe toegang te bieden tot alle inhoud op het netwerk zal LSM-VIA de workflows van BLAST TV stroomlijnen, zodat de crew zich uitsluitend kan concentreren op het leveren van live verhalen met de hoogste productienormen.

Blast TV studio set

Het leveren van snelle eSports-inhoud aan een live publiek is niet eenvoudig, en daarom koos het BLAST TV-team ervoor om de live production asset management (PAM) -oplossing van EVS te gebruiken, met dynamische applicaties voor het doorbladeren, beheren, bewerken en afspelen van live media-inhoud. Het team heeft er ook voor gekozen om de webbrowser-tool van EVS te gebruiken, die zijn mogelijkheden uitbreidt om toegang te krijgen tot inhoud, te bladeren en inhoud te selecteren, ongeacht de locatie, en om meerdere in-game clips te publiceren voor hun op sociale media betrokken fans. Een deel van de snelheid van de workflow is ook te danken aan de gecertificeerde integratie met Adobe Premier Pro, waardoor BLAST TV-editors direct toegang hebben tot clipelementen die beschikbaar zijn gemaakt door de Live PAM-suite van EVS.

Flexibiliteit

De backend-resources van EVS Live PAM Production Asset Management worden gehost op het virtualisatieplatform van EVS, waardoor ze flexibiliteit en wendbaarheid bieden bij het beheren van een schaalbare infrastructuur en kostenbesparingen op stroom en de broodnodige rackruimte bieden. De EVS-oplossing biedt ook uitgebreide bestandsuitwisseling, back-up en transcodering, wat meer dan handig is bij het publiceren van clips en hoogtepunten naar Twitch en sociale media, en vereenvoudigt de overdracht van inhoud binnen veeleisende esports-omgevingen.

“Onze prioriteit is het leveren van toonaangevend eSports-entertainment aan ons publiek, zowel in pandemische als niet-pandemische tijden, dus een samenwerking met een geavanceerde technologieleverancier zoals EVS is volkomen logisch”, aldus Andrew Haworth, directeur Operations & Production bij BLAST TV . “EVS’ benadering van dit project was ongelooflijk, begreep onze unieke uitdagingen en werkte vervolgens door middel van gedetailleerde technische workflows om ons in staat te stellen te produceren zoals we willen en verder.”

Unieke combinatie van uitdagingen

“BLAST TV stond voor een unieke combinatie van uitdagingen. Hierdoor moest het zich aanpassen aan nieuwe manieren om grootschalige live esports-evenementen te produceren, terwijl het toch het hoge niveau van kwaliteit en betrokkenheid kon bieden dat zijn fans verwachten ”, vult Nicolas Bourdon, Chief Marketing Officer bij EVS, aan. “Onze hoogwaardige live productieoplossingen samen met onze nieuwe reeks controle- en monitoringtools tillen de activiteiten van BLAST naar een hoger niveau met meer snelheid, controle en flexibiliteit.”

Lees voortgang

Delen met anderen