Een passie voor Astera

Een passie voor Astera

‘Dance Passion’ keert terug naar de BBC en viert alle vormen en genres van de levendige danssector in het VK, in een speciale samenwerking tussen BBC Arts en One Dance UK, ondersteund door Arts Council England.

Nick Jevons werd aan boord gebracht door technisch productieleverancier JHAV. Hij verloor geen tijd bij het specificeren van Astera Titan Tubes als een kernelement van de verlichtingsinstallatie. De Titan Tubes waren op de vloer gemonteerd rond de dansvloer en werkten volledig draadloos. “De uitvoeringen moesten er allemaal geweldig uitzien op meerdere camera’s”, legt Nick uit. “De Titan Tube was een perfecte oplossing die volledig veelzijdig was en zeer gemakkelijk te verplaatsen, wat ervoor zorgde dat alle artiesten een onderscheidend en verschillend lichtuiterlijk hadden.”

Opnamesessie

De Titans stonden zelfs als eerste op Nick’s lijst toen de verlichtingsinstallatie was ontworpen voor de ruimte in het prachtige TR2-gebouw. Een complete productieworkshop/voorbereiding/repetitie/ leerruimte, op een prominente locatie aan het water langs de monding van de rivier de Plym.

Nick gebruikt regelmatig Astera-producten in zijn werk en hij was een early adopter van de Titan-technologie toen de eerste Tubes in 2018 werden gelanceerd.

“De kleuren zien er goed uit en het bereik en de nauwkeurigheid van de kleurtemperatuur van wit is verbazingwekkend”, zei hij. Voor deze opnamesessie gebruikte hij ze ook als elegant onscherpe voorgrondshot, evenals scherp gedefinieerde architecturale lijnen in de bredere opnamen waar ze ook deel uitmaakten van de set.

Creatieve speelruimte

Voor dit evenement werd alle verlichting, inclusief de buizen, aangestuurd via Nick’s Avolites Tiger Touch-console. “Ze vinkten alle vakjes aan en gaven me veel creatieve speelruimte”, bevestigde hij.

Hij gebruikte ook multifunctionele bewegende lichten bovenop verticale truss-secties voor key’ing, breakup-effecten en het toevoegen van drama.

De uitdaging bij het verlichten van deze sessie was het tijdsbestek en de doorlooptijd. Nick had geen van de artiesten gezien vóór de opnamedag, dus tijdens de korte repetitietijd moest hij nadenken en een opeenvolging van passende lichtlooks en styling bijna in een oogwenk produceren voor regisseur Martyn Stevens.

Foto: Nick Jevons

Lees voortgang

Delen met anderen