ESI Productions neemt het eerste L-Acoustics K3-systeem van Noord-Amerika in ontvangst

ESI Productions crewmembers with a few of their new L-Acoustics K3 enclosures (left to right): Ozzy Giron, Larry Robinson, Brian Dormer, Erick “Otto” Celeiro, George Tzouanopoulos, Jaret Norman, Pat Clarke and Scott Boculac (photo credit: Michael LaCroix)

Het in Tampa gevestigde ESI Productions levert al 25 jaar concertgeluidsversterkingssystemen en -diensten voor festivals, rondleidingen en bedrijfsproducties in het zuidoosten van de VS en daarbuiten. Op de dag na Kerstmis in 2013 werd ESI de eerste aanbieder van geluidsversterking in Noord-Amerika die een L-Acoustics K2-systeem in ontvangst nam, dat onmiddellijk uitkwam op “The Gift”, een lokaal EDM-festival met deadmau5 als headliner. Nu, zeven jaar later, viert het productiebedrijf opnieuw een ‘primeur’ – deze keer, de komst van het allereerste L-Acoustics K3-systeem dat naar de Verenigde Staten wordt verscheept.

“Ik hoorde over K3 via een L-Acoustics-pop-up op mijn Facebook-tijdlijn op de dag dat het werd aangekondigd en ik wist meteen dat het een onderdeel van onze inventaris zou zijn”, herinnert ESI Productions-president Erick ‘Otto’ Celeiro zich. “De perfecte plaatsing van K3 tussen Kara en K2 is een enorme kans voor ons om de juiste tool te hebben voor die evenementen waar K2 misschien overdreven is, maar Kara zou een gevlogen subwoofer nodig hebben om de bandbreedte te evenaren. Zijn volledige prestatie in een compacte vormfactor is buitengewoon aantrekkelijk en ik voorzie dat K3 in veel aspecten van onze stuurhut past, van bedrijfsevenementen tot grote clubshows tot zijpodia van festivals.”

“Ik verwacht volledig dat we onze K3 ook zullen koppelen als outfills met K2-main-hangs, en Kara zullen gebruiken als downfills op zowel K2- als K3-arrays – er is daar veel veelzijdigheid”, vervolgt hij. “Maar ik kan me voorstellen dat onze K3 voornamelijk zal worden gebruikt als een op zichzelf staand systeem, aangezien ze een heel slimme bumper hebben om ze op KS28-subwoofers te stapelen, wat best handig zal zijn.”

Celeiro schrijft de belangrijkste factor voor Amerika’s eerste adoptant van K3 toe aan zijn “volledige vertrouwen in L-Acoustics”, zegt hij. “K2 heeft ESI absoluut naar een nieuw niveau getild. Ik ben me niet bewust van enige rock-, EDM-, country- of andere productie die we de afgelopen zeven jaar hebben gemaakt, waarbij een ingenieur of productiemanager zich heeft ingezet voor het gebruik van K2. Het ‘geluid’ van L-Acoustics wordt overal gerespecteerd en gewaardeerd en het heeft ons werk veel gemakkelijker gemaakt. L-Acoustics is onze belangrijkste leverancierspartner geweest sinds de toevoeging van K2, wat de beste investering was die we ooit hebben gedaan, en K3 is daar zeker ook bij.”

ESI Productions is online te vinden op www.esi-productions.com

Fotocredit: Michael LaCroix

Linda