FOX Sports scoort met Google Cloud: automatische productiemogelijkheden

FOX Sports werkt samen met Google Cloud om het labelen, detecteren en opslaan van videobestanden te automatiseren. Het systeem, dat al in ontwikkeling is, maakt gebruik van Google Cloud’s videozoekfunctie en machine learning (ML) mogelijkheden om FOX Sports te helpen hun uitgebreide archief met sportcontent nog effectiever te benutten.

Snellere productiemogelijkheden  
De nieuwe oplossing doelt erop om productiemogelijkheden van het netwerk versnellen. Met de open architectuur en geavanceerde technologieën van Google Cloud kan FOX Sports petabytes aan data en miljoenen video’s die door de jaren heen zijn verzameld, organiseren en benutten – samen met nieuwe data en beelden die dagelijks worden geproduceerd.

“We zijn blij om met Google samen te werken aan dit project. Dit is voor FOX Sports een volgende stap in het optimaliseren van de workflow en het toegankelijk maken van al onze media”, zegt Brad Zager, Executive Producer, EVP/Head of Production & Operations bij FOX Sports. “Het is geweldig om alle verschillende tools te ontdekken die Google Cloud biedt om onze manier van werken te transformeren. Tegelijkertijd helpt het ook om de manier waarop we content produceren gemakkelijker te maken voor onze productieteams.”

Automatisch clips identificeren
De teams van Google Cloud en FOX Sports passen de ML-modellen van Google toe om clips automatisch in honderden categorieën te identificeren en te labelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan spelershirts, belangrijke wedstrijden, interviews of zelfs spelers die successen vieren op het veld. De oplossing krijgt een gebruiksvriendelijke interface waarmee productiemedewerkers sneller de clips kunnen vinden die ze nodig hebben.

“Met Machine Learning breekt een nieuw tijdperk van datagedreven innovatie in media en entertainment aan”, vertelt Thomas Kurian, CEO van Google Cloud. “Zodra een bedrijf een vollediger inzicht heeft in zijn doelgroep, gebruikers en content, is het verbazingwekkend wat ze met die data kunnen bereiken.”

Linda