‘Het is tijd om het nieuwe normaal te omarmen en onze branche opnieuw op te starten’

AV-technologie speelt een cruciale rol voor bedrijven bij het beschermen van mensen in een wereld na Covid-19, schrijft Franck Racape, Vice President EMEA, Philips Professional Display Solutions, in een brief.

Kleine stappen

‘Terwijl ik dit schrijf, blijft de wereld haar adem grotendeels inhouden. Hoewel kleine stappen in de richting van een nieuwe normaliteit tastbaar zijn, blijven de onzekerheid en impact rond Covid-19 voelbaar, met voorheen onvoorstelbare effecten op gezondheid en welzijn, zowel voor individuen, gezinnen en gemeenschappen als voor bedrijven.

Rapport AVIXA

Voor de AV-industrie is het vanzelfsprekend dat de impact van Covid-19 en de daaruit voortvloeiende lockdown zwaar is (geweest). Of het nu gaat om bedrijven, detailhandel, onderwijs, evenementen, horeca of wat dan ook. Inderdaad, een nieuw rapport van AVIXA laat zien dat de Amerikaanse pro AV-markt alleen dit jaar met acht procent zal dalen tot 86 miljard dollar.

Impact

Hoewel in sommige landen/regio’s de eerste positieve uitbarstingen van herstel worden waargenomen en de lockdowns geleidelijk worden versoepeld, zal de impact waarschijnlijk nog enige tijd voelbaar zijn. Met sociale afstand en veiligheid van mensen – of dat nu personeel, klanten of studenten zijn – zullen waarschijnlijk de norm worden voor velen.

Het is belangrijk dat we allemaal omarmen wat wordt omschreven als dit ‘nieuwe normaal’. De behoefte aan technologie voor veel industrieën verschuift snel van een ‘zou graag willen hebben’ naar een ‘moet hebben’ omdat ze zich moeten aanpassen. Deze gedwongen veranderingen vertegenwoordigen belangrijke nieuwe kansen voor de AV-industrie om op te voeren en een verschil te maken.

Ondersteunen

Als fabrikant vinden we het onze plicht om onze systeemintegratoren en installatiepartners hierbij te ondersteunen. Samen vertegenwoordigen we een gepassioneerde AV-gemeenschap en we onderhouden veel werkgelegenheid die moet worden gewaarborgd. Als gevolg hiervan hebben we onze volledige teams op hun plaats gehouden om continuïteit te bieden aan onze mensen en partners, en al onze huidige activiteiten hebben één enkel doel: onze partners en de branche helpen om het bedrijf opnieuw op te starten.

De oplossingen die we nu allemaal kunnen leveren – of het nu gaat om fabrikanten, integratoren, architecten of consultants – kunnen helpen om bedrijven sneller en zelfverzekerder terug te brengen en gemeenschappen en economieën voor de toekomst op te bouwen.

Proactief blijven

Het is daarom ook belangrijk – zo niet cruciaal – dat we als branche proactief blijven bij het opbouwen van onze vaardigheden, het vergroten van kennis en bewustzijn om klanten met vertrouwen te benaderen en de tools te bieden die ze nodig hebben om terug te keren naar een bepaald niveau van normaliteit.1

Hoe zou dit eruit kunnen zien? Wij geloven dat narrowcasting een intrinsieke rol zal spelen bij het handhaven van sociale afstand in openbare omgevingen en dat het een steeds vaker gebruikt en geaccepteerd medium zal worden voor het communiceren van berichten en instructies.

 Een van de zwaarst getroffen sectoren is de detailhandel – een ruimte die afhankelijk is van een dagelijkse toestroom van klanten – en we zien, zoals ik zeker ben, aanzienlijke belangstelling en investeringen ter voorbereiding op heropening.

 Verbeterde communicatie

Hier bij Philips Professional Display Solutions hebben onze teams snel gereageerd op de huidige pandemie, voortbouwend op onze sterke branche brede partnerschappen om een ​​nieuwe oplossing voor het tellen van mensen te ontwerpen en te bouwen om retailers te helpen hun capaciteit beter te beheren, waardoor een veiligere sociale afstand mogelijk is en verbeterde communicatie voor degenen die wachten om binnen te komen als en wanneer de capaciteit is bereikt. Dit, naar onze mening, zal een norm worden voor de winkelstraat en de ervaring voor veel toekomstige klanten.

 PeopleCount-app

Toonaangevende merken installeren onze oplossing al, waaronder slimme camera’s voor het tellen van mensen die via onze unieke PeopleCount-app zijn gekoppeld aan onze Android SoC-displays om aan te geven wanneer mensen kunnen binnenkomen – zelfs wachttijden bieden en klanten helpen herinneren aan eventuele veiligheidsregels en -maatregelen. Automatische deuren kunnen ook in de oplossing worden geïntegreerd, wat voor een betere beveiliging zorgt en de behoefte aan lijnmanagement vrijmaakt.

 Dit is echter niet bedoeld als advertentie voor Philips PDS. Dit is groter dan één fabrikant. In plaats daarvan gaat het erom de AV-industrie echt te helpen de mogelijkheden te begrijpen die ons als collectief ter beschikking staan ​​om echte transformationele verandering te bieden en te creëren voor onze winkelstraten en, inderdaad, elke openbare omgeving met regelmatig bezoek.

Samenkomen

Bij afwezigheid van shows zoals InfoComm, IFA, Digital Signage Expo en vele anderen dit jaar, blijft het van vitaal belang dat we als branche proactief blijven en samenkomen om een ​​cruciale rol te spelen bij het effenen van de weg voor de toekomst van de veel verschillende industrieën die we bedienen en om de veiligheid van het publiek en de economie te waarborgen terwijl we door deze moeilijke tijden vechten. 

Stay safe!

Franck Racape, Vice President, EMEA, Philips Professional Display Solutions

Linda