IBC showcase van 8 tot en 11 september

IBC onderstreept haar toewijding aan het dienen van de media- en entertainmentgemeenschap door innovatie en samenwerking in de hele sector te stimuleren, en kondigt aan dat de inaugurele IBC-showcase zal plaatsvinden van 8 tot 11 september 2020 en als eenmalig weekevenement.

Uitdagende tijden

“Dit zijn uitdagende tijden voor ons allemaal en nu, meer dan ooit, heeft IBC de plicht om onze klanten in staat te stellen om met hun publiek in contact te komen en hen te helpen verkopen, thought leadership te creëren en merkpositionering te stimuleren. Onze strategie om van IBC een ervaring van 365 dagen per jaar te maken, is versneld door COVID-19 en we zijn vastbesloten de branche te blijven ondersteunen door middel van voortdurende innovatie”, aldus Michael Crimp, Chief Executive van IBC. “Ik geloof dat we ons in een unieke positie bevinden om voorop te lopen met een nieuwe hybride benadering van engagement; door gerichte online activiteiten te combineren met live evenementen, waar mogelijk, en onze klanten toegang te geven tot de 150.000 personen tellende sterke wereldwijde IBC-gemeenschap die we al meer dan 50 jaar hebben opgebouwd en onderhouden. Ik ben enthousiast over ons Showcase-aanbod en zet me in om het voortbestaan ​​van onze klanten te helpen.”

One-stop-shop

De IBC Showcase, gecentreerd rond het thema ‘Empowering Content Everywhere’, is een one-stop-shop voor innovatie, met drie programma’s: Content Program, Exhibitor Showcase en Industry News. Het virtuele live en on-demand aanbod ondersteunt enkele van de toonaangevende technologiebedrijven in de branche en zal fungeren als katalysator voor gesprekken tussen leveranciers en klanten.

Contentprogramma

Met drie hoofdstromen omvat het contentprogramma een exposantenprogramma dat acht van de toonaangevende technologische innovators Dell, Equinix, Firstlight, Imagine, Intel, Microsoft, Red Bee en Synamedia samenbrengt, die de hele week discussies en debatten zullen organiseren. “IBC Show speelt een sleutelrol bij het samenbrengen van de wereldwijde media- en entertainmentgemeenschap en biedt ons een forum om in contact te komen met klanten en partners. Bij afwezigheid van een fysiek evenement dit jaar zal de IBC Exhibitor Showcase voor ons van onschatbare waarde zijn als platform om onze nieuwste innovaties te delen en in contact te komen met de bredere industrie”, zegt Christelle Gental, Vice President Marketing bij Synamedia. “We zijn verheugd om op dinsdagmiddag 8 september een sessie te organiseren samen met Ampere Analysis en FIFA rond het thema Outsmarting the Pirates: An Intelligence-led Approach.”

IBC Showcase-extensie

Er is een grote vraag naar lopende programma’s in de IBC Showcase-extensie. Er is al bevestigd dat Comcast, Fastly en Vast Data de komende weken virtuele exposanten-sessies zullen houden. IBC faciliteert verder debat en bewijs van innovatie voor enkele van de populairste onderwerpen in de branche met het populaire IBC2020 Accelerators-programma, dat 62 organisaties samenbrengt, waaronder 35 kampioenen en 27 leveranciersdeelnemers. Het programma bestaat uit acht fast-track, proof of concept-projecten en behandelt complexe uitdagingen in de media- en entertainmentindustrie op het gebied van business en technologie.

 Paradigmaverschuiving

“De industrie is klaar voor een paradigmaverschuiving in de manier waarop we omgaan met het creëren en leveren van content. IBC2020 Accelerators is van onschatbare waarde bij het ontwikkelen van een gedeeld begrip van hoe we gezamenlijk innovatie kunnen stimuleren die creativiteit ontgrendelt en de belemmeringen wegneemt voor het leveren van diensten die zowel zeer flexibel als aantrekkelijk zijn”, voegt Mark Smith, Innovation Lead, IBC toe.

Stream

Een ander onderdeel van het inhoudsprogramma is een stream gewijd aan het ondersteunen van de eigenaren van IBC Show. IBC wordt gerund door de industrie, voor de industrie en is eigendom van zes toonaangevende internationale organisaties – BTS, IABM, IET, Royal Television Society, SCTE en SMPTE – die zowel exposanten als bezoekers vertegenwoordigen. Hun Showcase-sessies zullen relevante en actuele inhoud opleveren voor iedereen die betrokken is bij het maken, beheren en leveren van inhoud.

Gratis toegang

Deelnemers aan de IBC Showcase krijgen ook gratis toegang tot meer dan 1.000 exposanten via The Exhibitor Showcase, waaronder 24i, Adobe, Arista, ARRI, AWS, Blackmagic Design, Canon, Dolby, Crystal Vision, EVS, Genelec, Grass Valley, Google, Intelsat, LiveU, MediaKind, Net Insight, Nevion, Quantum, Rhode & Schwarz, Shotoku Broadcast Systems, Signiant, Sony, Synamedia, Tag Video Systems, Telstra, Verizon Media en Vlocity. De showcase biedt een kans om door productdemonstraties en workflowrondleidingen te lopen; meer te weten komen over de allernieuwste technologie en tools die zijn ontworpen om te helpen bij het creëren en leveren van de beste inhoud; en toegang krijgen tot inhoud van marktleiders over de toekomstige richting van de media- en entertainmentsector. Registratiegegevens voor de IBC Exhibitor Showcase zijn hier beschikbaar.

IBC Show 2021

Vooruitkijkend naar de toekomst kondigt IBC aan dat IBC Show 2021 nu open is voor bedrijven en nu al een sterke vraag naar standboekingen heeft gezien. Er is een nieuw omboekingssysteem voor zelfbediening gelanceerd. “Het enthousiasme van onze exposerende klanten om in 2021 met IBC te werken, is echt bemoedigend. De boekingen voor ons evenement in Amsterdam zijn sterk en onze klanten omarmen ook de kansen die we creëren met onze nieuwe virtuele platforms. De toekomst van evenementen is hybride en IBC is van plan voorop te lopen door onze klanten te bieden wat ze nodig hebben om een ​​aanzienlijke ROI te behalen en hun bedrijf te laten groeien”, zegt Steve Connolly, Director – Exhibition, IBC.

Linda