Van de uitvinding van de moderne line source-array in de jaren negentig tot de introductie van L-ISA immersieve hyperreal-technologie in 2016, L-Acoustics heeft een solide reputatie opgebouwd in live-entertainment voor toekomstgerichte innovatie om de luisterervaring te verbeteren. Het bedrijf kondigt aan dat het een belangrijke investeerder in Mixhalo is geworden, evenals de exclusieve professionele audiopartner van het in San Francisco gevestigde bedrijf.
Mixhalo
Mixhalo, opgericht door Incubus-gitarist en songwriter Mike Einziger en internationaal geprezen violiste Ann Marie Simpson-Einziger, stelt organisatoren van live-evenementen in staat om het publiek audio met lage latentie te geven, rechtstreeks naar hun eigen telefoons en koptelefoons via een mobiele app. L-Acoustics en Mixhalo werkten voor het eerst samen in 2019 aan Aerosmith’s Deuces Are Wild-residentie in het Park Theatre in Las Vegas, en bieden een meeslepende live audio-ervaring met L-ISA-technologie, gecombineerd met een VIP-ervaring op het podium met Mixhalo. Sinds 2019 heeft Mixhalo zijn technologie met succes ingezet op locaties en live-evenementen, waaronder Sting’s ‘My Songs’ Residency in Caesars Colosseum, Red Rocks, Stern Grove Festival en DTE Energy Music Theatre, evenals op meerdere grote sportlocaties.
Partnerschap
Het partnerschap zal de samenwerking en gezamenlijke ontwikkeling tussen L-Acoustics en Mixhalo bevorderen om hybride oplossingen te creëren die geluidsversterking van luidsprekers en draadloos audiosignaal dat via wifi of 5G naar mobiele apparaten en hoofdtelefoons wordt verzonden, combineren, evenals op maat gemaakte meeslepende ervaringen via draadloze overdracht van ruimtelijke audio-inhoud. L-Acoustics zal begeleiding bieden om Mixhalo’s organische groei te ondersteunen en zal deelnemen aan Mixhalo’s strategische discussies via de benoeming van een bestuurszetel.
Eersteklas live-evenementervaring
“Mixhalo heeft zowel het team als de technologie die nodig is om mobiel draadloos streamen een eersteklas live-evenementervaring te maken. Met deze strategische investering bevestigt L-Acoustics onze focus op toonaangevende innovatie om de toekomst van geluid vorm te geven”, zegt Laurent Vaissié, Chief Executive Officer bij L-Acoustics. “Samen met het team van Mixhalo kijken we ernaar uit om leiding te geven aan de ontwikkeling van hybride oplossingen die een aanvulling vormen op het aanbod van L-Acoustics hoogwaardige luidsprekers, software en elektronica, en om de ervaring van fans te verbeteren van sportlocaties en bedrijfsevenementen tot meeslepende concertervaringen en nog veel meer.”
Unieke ervaring
“Ik ben ervan overtuigd dat hybride oplossingen voor live-evenementen een unieke meeslepende ervaring zullen bieden aan het publiek overal”, aldus Guillaume Le Nost, Executive Director of Creative Technologies bij L-Acoustics. “Of het nu gaat om het verbeteren van de dekking in moeilijk bereikbare zitgedeeltes, het aanbieden van extra inhoud zoals sportcommentaar bij een wedstrijd of het creëren van een unieke en persoonlijke ervaring op het podium zoals Mixhalo deed voor Aerosmith-fans, het potentieel wordt alleen beperkt door de gedeelde verbeeldingskracht.”
Stimuleren van innovatie
“L-Acoustics is algemeen bekend in de industrie voor het stimuleren van innovatie van premium audioproducten, en hun uitgebreide wereldwijde relaties zullen veel deuren voor ons openen”, aldus John Vars, CEO van Mixhalo. “We werken altijd samen met innovators die onze visie delen om de live-entertainmentervaring te verbeteren, en L-Acoustics is de perfecte match.”
Ga voor meer informatie over Mixhalo naar www.mixhalo.com