L-Acoustics kondigt de oprichting aan van een nieuwe verkooporganisatie waarmee het bedrijf zijn ambitieuze visie kan verwezenlijken om uitzonderlijke audio-ervaringen te bieden aan een wereldwijd publiek door voortdurende technologische innovatie, productontwikkeling en educatieve outreach. Het bedrijf staat bekend om het creëren van de tools die uitzonderlijke audioprestaties leveren en staat nu klaar om nog krachtigere commerciële ondersteuning te bieden aan wereldwijde partners en klanten in diverse markten en gebieden.
Drie divisies
De nieuwe verkooporganisatie van L-Acoustics richt zich op verkoopstrategie, bedrijfsontwikkeling en het opzetten van territoriale verkoopkanalen. Onder het algemeen management van Laurent Vaissié, CEO van L-Acoustics, zal het nieuwe team worden verspreid over drie divisies: Sales en Sales Operations zullen zich richten op de ontwikkeling van regionale verkoopkanalen; het Business Development-team zal zich concentreren op het ontwikkelen van commerciële expertise en het bereiken van eindgebruikers in belangrijke verticale markten; en het Strategy Leadership-team zal go-to-market-strategieën voor de middellange tot lange termijn en belangrijke partnerschappen ontwikkelen, evenals de resourceplanning en marktinformatie beheren.
Pensionering
De nieuwe organisatie ontstaat met de pensionering van Executive Director of Business Development Jochen Frohn, die de afgelopen 14 jaar de visie heeft bepaald voor het wereldwijde verkoopteam. Frohn heeft een erfenis van prestaties en recordbrekende resultaten gecreëerd, terwijl hij getalenteerde teams heeft ontwikkeld. “Jochen hielp L-Acoustics bij het bouwen van de sterkste verkooporganisatie in de branche, gericht op groei op lange termijn, het ontwikkelen van diepe klantrelaties en het bieden van premium merkondersteuning en -prestaties. We zijn dankbaar voor zijn onuitwisbare bijdrage”, aldus Vaissié. “Na twee jaar voorbereiding met Jochen en ons team aan deze transitie, ben ik verheugd om de nieuwe verkooporganisatie aan te kondigen, die is ontworpen om de uitzonderlijke marktvraag te ondersteunen en onze langetermijnvisie te vervullen.”
Sales en Sales Operations
Aan het hoofd van de nieuwe divisie Sales en Sales Operations is Jacob Barfoed gepromoveerd tot de functie van Global Director of Sales en Sales Operations. Nadat hij eerder dit jaar bij L-Acoustics kwam om de EMEA-verkoop van het bedrijf te leiden, neemt Barfoed nu de verantwoordelijkheid op zich om de territoriale verkoopteams te leiden, evenals de verkoopcoördinatie- en klantenserviceteams. In zijn nieuwe rol zal hij de algehele productiviteit en effectiviteit van de regionale verkooporganisatie stimuleren en de verkoopgroei leiden, terwijl hij langdurige zakelijke relaties opbouwt en onderhoudt met belangrijke klanten van het wereldwijde L-Acoustics-netwerk. Barfoed voegt een unieke waarde toe aan zijn rol dankzij 20 jaar ervaring bij Sony Professional, waar hij een diepgaand begrip ontwikkelde van de klant, distributiekanalen en de bredere zakelijke omgeving van de professionele A/V-industrie. “Het is een eer om de nalatenschap van Jochen voort te zetten en leiding te geven aan dit team van getalenteerde professionals die hebben bewezen in staat te zijn om duurzame groei te creëren”, zegt Barfoed. “Deze nieuwe organisatie vergroot onze sterke punten en stelt het team in staat om onze relaties met partners, klanten en eindgebruikers in diverse en belangrijke markten over de hele wereld te verdiepen.”
Barfoed wordt ondersteund door David Cooper, Director of Sales APAC, en BJ Shaver, Director of Sales Americas, en zal de verkoopactiviteiten in EMEA blijven ondersteunen terwijl het bedrijf zijn zoektocht voltooit om de functie van Director of Sales EMEA te vervullen.
Director of Sales
Nick Fichte, die ook rapporteert aan Barfoed, is gepromoveerd tot de functie van Director of Sales, L-Acoustics Creations. Fichte, nieuw geïntegreerd in de wereldwijde verkoopdivisie, zal het speerpunt zijn van de wereldwijde verkoopstrategie en de ontwikkeling van het snelgroeiende L-Acoustics Creations-netwerk van gecertificeerde integrators, waarmee ambitieuze groei in de residentiële, maritieme en architecturale markten wordt gestimuleerd. Voordat hij in 2020 bij L-Acoustics kwam, was Fichte verkoopleider in residentiële bedrijfsontwikkeling bij Crestron.
Binnen de divisie Sales en Sales Operations verschuift Oksana Mudrak naar de rol van Global Head of Sales Coordination, waarbij hij leiding geeft aan de zeer effectieve, multiculturele verkoopondersteuningsteams in de regio’s APAC, Amerika en EMEA. Mudrak zal de hoge normen van verkoopcoördinatie van L-Acoustics over de hele wereld harmoniseren en versterken om een hoog niveau van klanttevredenheid te blijven garanderen.
Nieuwe organisatie
“Deze nieuwe partnergerichte organisatie zal ons engagement in alle drie de regionale markten verdiepen, onze netwerkaanwezigheid wereldwijd ontwikkelen en ons in staat stellen de commerciële ondersteuning van het L-Acoustics-netwerk van gecertificeerde aanbieders te versterken”, concludeert Vaissié.
Foto v.l.n.r.: B.J. Shaver, David Cooper, Nick Fichte en Jacob Barfoed.