De goochelaar Maxim Maurice is een van de beste goochelaars van Duitsland en heeft zijn vaardigheden al bewezen op tv, op festivals en op cruiseschepen. Zoals elke goede goochelaar slaagt Maxim Maurice erin om met de kleinste middelen te verbazen. De bijzondere illusies ontstaan echter pas op het grote podium met veel effecten, zoals te zien is in zijn huidige show ‘Las Vegas Illusions’, die eind maart 2023 voor 3.000 toeschouwers in de Saarlandhalle Saarbrücken in première ging. Voor de verlichting vertrouwde het productieteam op 180 Cameo-spots.
Op een vaste locatie
Voor lichtontwerper Philip Fuchs vereist een indrukwekkende goochelshow vooral ‘krachtige sleutellichten die zowel nuttig zijn voor het live publiek als voor de talrijke camera’s.’ Omdat de residentieshow permanent op een vaste locatie plaatsvindt, was het belangrijk om de grote actieradius van de artiesten op het hoofdpodium, podium B en de verbindingsgang efficiënt in scène zetten.
Optimale verlichting
Het centrale deel van de verlichting werd overgenomen door de Cameo OPUS X-profiel-movingheads, die op afstand werden bestuurd als witlicht-volgspots in combinatie met een Follow-Me 3D remote volgspot-systeem. Voor ‘Las Vegas Illusions’ definieerde Philip Fuchs twee doelen/podiummensen en streefde deze na met elk zes OPUS X-profielen. “Op deze manier konden we te allen tijde voor elke positie op het podium een optimale verlichting garanderen. Bovendien hadden de OPUS X-profielen dankzij hun hoge lichtopbrengst gemakkelijk de overhand op de vele video-oppervlakken en het effectlicht.”
De OPUS H5 Beam-Spot-Wash hybride moving heads werden in de effectlichttrussen boven het hoofdpodium gemonteerd en konden hun 3-in-1-functionaliteit volledig benutten: naast krachtige beams en precieze spots maakte het team ook gebruik van de flexibele moving heads voor washeffecten aan. Verder begeleidde de OPUS H5 de acteurs op weg over de brug naar de B-Stage. Voor lichtontwerper Philip Fuchs boden de hybride spots nog meer voordelen: “We wilden altijd maar één type bewegend licht in elke traverse onderbrengen om een strak uiterlijk te krijgen. Daarom moeten de koplampen zo veelzijdig mogelijk zijn – niet in de laatste plaats omdat bij een pilotproject als dit ook het budget een rol speelt.”
Energiebesparende spots
Ook Philip Fuchs was bijzonder verrast door de Cameo AZOR B1. Hoewel de compacte LED-beam-movingheads slechts met een 100 watt LED zijn uitgerust, konden de energiebesparende spots zich dankzij hun verlichtingssterkte gemakkelijk handhaven tegenover aanzienlijk krachtigere moving heads. Ook maakte het team gebruik van de Cameo ZENIT B200 LED outdoor washlights om het publiek in kleur te verlichten voor de camerabeelden.
De Cameo spots zijn geleverd door NicLen GmbH en GALAXevent. Dennis Reuter trad op als productiemanager van de show.
De volgende cameo-producten werden gebruikt in Maxim Maurice’s ‘Las Vegas Illusions’:
20x Cameo OPUS® X-profiel – Profiel moving head
80 x Cameo OPUS® H5 – Beam-Spot-Wash hybride moving head
24 x Cameo ZENIT® B200 – LED-waslamp voor buiten op batterijen
20x Cameo AZOR® B1 – LED-beam-movinghead
24x Cameo AURO® SPOT Z300 – LED-spot-movinghead
12x Cameo Matrix Panel 3 WW – LED-matrixpaneel met enkele pixelbesturing
#Cameo #ForLumenBeings #EventTech #ExperienceEventTechnology
Extra informatie:
maximaurice.de
cameolight.com
adamhall.com