Nederlands grootste mediafestival Dutch Media Week kondigt 8e editie aan

Nederlands grootste mediafestival Dutch Media Week kondigt 8e editie aan

Nederlands grootste mediafestival Dutch Media Week heeft onlangs zijn 8e editie aangekondigd. Van maandag 2 tot en met zondag 8 oktober worden alle mediavormen in de spotlights gezet tijdens lezingen, talkshows, podcasts, rondleidingen, workshops, games, award-uitreikingen én een exclusief kijkje achter de schermen van het Media Park.

Het doordeweekse programma is gericht op (aankomend) mediaprofessionals, waarbij gedurende de week thema’s als Business, Innovatie, Talent & Onderwijs en Games de revue passeren. Zo wordt het BMY Mediatalent van het Jaar bekendgemaakt, houden mediabedrijven speeddates met stagezoekende studenten en jonge professionals en krijgt de Nederlandse game-industrie een podium tijdens de Dutch Game Day en de uitreiking van de Dutch Game Awards.

Daarnaast wordt voor de tweede keer de Dutch Media Week Award uitgereikt aan de meest impactvolle mediamaker van het jaar tijdens het Dutch Media Week Award Dinner. Vorig jaar werd deze award uitgereikt aan Ikenna Azuike voor de wijze waarop hij met zijn werk een podium biedt voor andere culturen. Tenslotte biedt het festival ook dit jaar weer volop netwerkmogelijkheden voor ontmoetingen en inspiratie. Het programma van Dutch Media Week 2023 wordt later dit jaar bekendgemaakt.

Xperience Days
Aansluitend vinden op 7 en 8 oktober de Xperience Days plaats, een weekend waarop iedereen die geïnteresseerd is in media een kijkje kan nemen op het Media Park in Hilversum. Op zaterdag 7 oktober staat het kleurrijke gebouw van Beeld & Geluid in Hilversum volledig in het teken van Gaming & Esports. Zo kunnen er diverse lezingen en workshops worden gevolgd, met als doel toekomstig talent te stimuleren en enthousiasmeren zich verder te verdiepen in de gaming-industrie. Daarnaast wordt die dag, in samenwerking met H20 Esports Campus, Go!Gaming en Pathé Bioscopen, een landelijke Rocket League competitie opgezet waarbij 16 teams strijden om de felbegeerde bokaal en de goed gevulde prijzenpot. Een dag later, op zondag 8 oktober, is er van alles te doen op het Media Park: van een kijkje achter de schermen bij mediabedrijven en een bezoek aan televisiestudio’s tot lezingen van programmamakers en spetterende optredens.

Lees voortgang

Delen met anderen