Philippe Poppe Business Development Manager Benelux voor Absen

De wereldwijde fabrikant van LED-schermen, Absen, heeft Philippe Poppe aangenomen als nieuwe business development manager voor de Benelux. Poppe heeft een sterke achtergrond in de zakelijke AV-markt, onder meer bij Harman, AMX en Crestron. Hij zal in de eerste plaats de taak krijgen om Absen te helpen bij het opbouwen van zijn vaste installatiebedrijf in het gebied. Daarnaast zal hij nauw samenwerken met de lokale distributeurs en systeemintegrators (VAD’s/VAP’s) van Absen en de regionale kanaalstrategie van het bedrijf helpen ontwikkelen.

Poppe begon in 2007 bij Crestron en was als technisch salesmanager gericht op de Benelux, voordat hij de technische kant van de zaak verliet om als salesmanager te gaan werken. In 2011 verhuisde Poppe naar AMX, dat op zijn beurt in 2013 werd overgenomen door Harman.

“Bij Harman werkte ik internationaal in de EMEA-regio, gespecialiseerd in de bedrijfssector, het onderwijs en de overheidssector”, zei Poppe. “Ondanks deze relatief beperkte focus hebben Harmans uitgebreide distributienetwerk en aanwezigheid op de verhuurmarkt mij veel geleerd op het gebied van betrokkenheid van eindgebruikers en bedrijfsontwikkeling.”

Poppe wist in de vaste installatiemarkt een sterke basiskennis op te bouwen, met name op het gebied van vergaderzaalprojecten. Bij Harman hield hij toezicht op prestigieuze installaties op het Belgische hoofdkwartier van de NAVO, het Europees Instituut en een aantal spraakmakende zakelijke klanten, zoals Accenture.

Diepgaande kennis

In zijn nieuwe rol bij Absen zal Poppe zijn diepgaande kennis van de Benelux gebruiken om de dagelijkse activiteiten met lokale distributeur Van Domburg Partners effectief te beheren en sterke relaties op te bouwen met belangrijke resellers in de regio; met name in de detailhandel en het bedrijfsleven.

“De Benelux-markt ziet veel investeringen gezien de relatief kleine geografische omvang”, aldus Poppe. “Vooral in Nederland is het een zeer dichte markt waar ze zo vroeg mogelijk nieuwe technologieën willen gaan toepassen. Ons volgende doelwit zijn de grote universiteiten in het gebied, voor wie de capaciteiten van LED boven projectie in belangrijke auditoria hen echt in staat kunnen stellen afstand te nemen van hun concurrenten.”

Hij vervolgde: “Een andere belangrijke markt voor ons zijn controlekamers, waarvan de meeste nu zijn gebouwd met videowalls die het simpelweg niet kunnen veroorloven om te falen. LED kan een betere oplossing bieden dan LCD, met een betere helderheid en betere betrouwbaarheid van onze CR- en HC MiniLED-producten.” Poppe concludeert: “Tegenwoordig zijn zakelijke klanten niet alleen op zoek naar eenvoudige LED-wanden voor hun faciliteiten; ze willen dat een fabrikant nieuwe ideeën brengt en creatief is. Ze willen oplossingen die waarde toevoegen met hun aanwezigheid, of dat nu komt door de levensduur van het product, de gebruikersinterface of de efficiëntie. Mijn ervaring heeft me een goed inzicht gegeven in dit soort ‘echte wereld’-zorgen van eindgebruikers. Ik kijk er naar uit om mijn tijd bij Absen te gebruiken om ze zo behulpzaam mogelijk te maken.”

Linda