PPDS, de exclusieve wereldwijde leverancier van professionele Philips-beeldschermen, is verheugd om zijn strategische inzet voor de lange termijn voor de opname van Chromecast built-in™ draadloze streamingtechnologie op alle huidige en toekomstige door Google gecertificeerde Philips MediaSuite hospitality-tv’s te bevestigen, aangezien de wereldwijde verkoop voor het einde van het jaar naar verwachting tot 300.000 zullen stijgen.
Strategische partnerschap
Als onderdeel van het verdiepende strategische partnerschap met Google in zijn evoluerende portfolio van door Android aangedreven oplossingen, waaronder digital signage, interactieve displays en horeca- en zakelijke tv’s, versterkt de belangrijke aankondiging van vandaag de positie van Philips MediaSuite als ’s werelds eerste en enige huidige speciale horeca-tv met een veilige Ingebouwde Chromecast-oplossing, speciaal ontworpen voor de hotelkamerervaring.
Toewijding
De toewijding van PPDS aan Chromecast built-in™ is door hoteliers en hospitality-integrators wereldwijd verwelkomd na de aankondiging van Google, gedaan op 22 september, dat het zijn derde generatie externe Chromecast zal stopzetten – een eenheid die functioneel equivalent is aan de ingebouwde Chromecast om Philips MediaSuite-tv’s.
Je ervaring beheersen
Een integraal onderdeel van de strategie van PPDS om gasten controle te geven over hun entertainmentervaring op de kamer, terwijl hoteliers uitgebreide back-endfuncties, mogelijkheden (inclusief personalisatie) en kostenbesparingen krijgen, de opname van Chromecast built-in™ op Philips MediaSuite Tv’s zijn een belangrijke onderscheidende factor in de markt geweest en hebben het snel gepositioneerd als de tv bij uitstek voor veel van ’s werelds toonaangevende hotelgroepen. De wereldwijde verkoop van Philips MediaSuite zal tegen het einde van dit jaar de 300.000 overschrijden, en de serie is nu een gevestigde marktleider in een groeiend aantal Europese landen*, en de verkoop in Noord-Amerika groeit ook exponentieel sinds de serie vorig jaar beschikbaar kwam. Philips MediaSuite-tv’s en het Philips B-Line-scherm, dat ook standaard wordt geleverd met Chromecast, zijn ook een populaire keuze geworden in studentenhuisvesting, vergaderruimten en zakelijke huddle-ruimtes, bars en restaurants, om er maar een paar te noemen.
Uw tv, uw inhoud
Door velen geprezen als ‘game changer’ voor gastvrijheid bij de lancering in 2019, blijft de opname van Chromecast built-in™ op alle Philips MediaSuite-tv’s de volledig geïntegreerde entertainment- en interactieve servicepropositie, waardoor gasten naadloos de manier waarop ze consumeren hun inhoud thuis, in hun hotelkamer.
Met één druk op de knop kunnen gasten draadloos films, tv-programma’s, muziek, foto’s en zelfs presentaties, opgeslagen of toegankelijk via hun eigen persoonlijke smart device (mobiel, laptop, tablet), rechtstreeks naar de tv casten, in maximaal 4K oplossing. Er zijn nu meer dan 10.000 apps om uit te kiezen, waaronder Apple TV+, Disney+, HBO Max, Netflix, Spotify en YouTube, met nieuwe diensten die op afstand kunnen worden toegevoegd zodra ze beschikbaar komen. Dit zorgt ervoor dat Philips MediaSuite-tv’s in de toekomst gelijke tred kunnen houden met de eisen van gasten.
Veilig en beveiligd streamen
Met Philips MediaSuite-tv’s die zijn ontworpen voor professioneel gebruik, profiteert de Chromecast-ingebouwde™-oplossing ook van professionele beveiliging, waarbij verbindingen met het apparaat zijn verbroken en alle gegevens, zoals accountaanmeldingsgegevens, onmiddellijk worden gewist en uitgelogd bij het afrekenen.
Exclusief ontworpen
Jeroen Verhaeghe, Global Business Development Director for Hospitality bij PPDS, en de innovator achter Philips MediaSuite, merkte op: “Philips MediaSuite-tv’s zijn exclusief ontworpen rond de ervaring in de hotelkamer, het begrijpen en bieden van de oplossingen die nodig zijn en waarnaar zowel de hotel en zijn gasten. Ons doel is om hoteliers te ondersteunen om ervoor te zorgen dat alle verwachtingen worden bereikt of overtroffen, en Chromecast speelt een belangrijke rol om dit te bereiken. In onze recente PPDS Guest Behaviour Survey ontdekten we dat 71 procent van de hotelgasten de tv aanzet in hun hotelkamer. Als de functies en functionaliteit op die tv niet overeenkomen met of beter zijn dan die van thuis, komt de ervaring onmiddellijk in gevaar. Philips MediaSuite legde de lat hoger en veranderde de perceptie van hotel-tv’s, de diensten die ze kunnen bieden en hoe ze kunnen worden gebruikt om de algehele gastervaring te verbeteren. Met de huidige evolutie van Chromecast-dongles die niet geschikt zijn voor gebruik in de horeca, zijn we vereerd dat Philips MediaSuite nu de voorkeur heeft voor hotels en bedrijven die Chromecast ingebouwd willen aanbieden om de ervaringen van hun gasten te verbeteren.”
Primeur
Jan van Hecke, Global Product Manager Professional TV bij PPDS voegde toe: “In plaats van een add-on-service hebben we Chromecast letterlijk in onze tv’s ingebouwd – een primeur voor elke professionele tv in deze ruimte, met een unieke en naadloos toegankelijke oplossing om gasten te ontmoeten. Dit wordt natuurlijk ondersteund door een beveiligingsniveau dat niet gemakkelijk haalbaar is met externe dongles, voor extra gemoedsrust. Ingebouwde Chromecast blijft een integraal onderdeel van onze algehele gastvrijheidspropositie, om steeds evoluerende thuis-weg-van-huis-ervaringen in hotelkamers te brengen en we zijn verheugd om onze langdurige inzet voor deze technologie met Google te bevestigen.”
Bezoek de website hier voor meer informatie over PPDS of neem contact op met uw lokale PPDS-verkoopmanager.
*Philips MediaSuite is marktleider in DACH, Benelux en Nordics 2022