PPDS werkt samen met Apple om Apple TV naar professionele Philips MediaSuite-tv’s te brengen

PPDS, de exclusieve wereldwijde leverancier van Philips professionele tv- en digital signage-producten, is verheugd aan te kondigen dat de immens populaire Apple TV-app nu beschikbaar is voor hotelgasten op het assortiment Philips MediaSuite hospitality-tv’s.

Strategie versterken

Verdere versterking van de strategie van PPDS om toonaangevende, complete professionele tv-oplossingen aan te bieden aan de wereldwijde horecamarkt – inclusief geavanceerde back-endcontrole en entertainmentkeuze voor hoteliers en hotelgasten – biedt de Apple TV-app kijkers een persoonlijke gids voor hun favoriete films en tv-programma’s op alle kanalen, huur en aankoop in één app. De app is de thuisbasis van Apple TV+, de wereldwijde streamingdienst van Apple met Apple Originals van ‘s werelds meest creatieve verhalenvertellers, waaronder bekroonde series, meeslepende drama’s, baanbrekende documentaires, amusement voor kinderen, komedies en meer, met nieuwe Apple Originals toegevoegd elke maand. Apple TV+ is de thuisbasis van veelgeprezen series, waaronder ‘Ted Lasso’, ‘The Morning Show’ en onlangs verschenen hits als ‘Severance’ en ‘The Afterparty’, samen met de SAG, BAFTA, AFI Award-winnende en Academy Award-genomineerde film ‘CODA’ en Oscar en BAFTA genomineerd ‘The Tragedy of Macbeth’.

Apple TV-app

Met de Apple TV-app kunnen reizigers bekroonde originele series en films van Apple TV+ bekijken, vakkundig samengestelde aanbevelingen krijgen voor wat ze kunnen kijken en verdergaan waar ze gebleven waren in de shows en films die ze momenteel aan het kijken zijn. De Apple TV-app streamt naadloos naar kijkers in meer dan 100 landen en regio’s op iPhone, iPad, Mac, Apple TV en online op tv.apple.com, plus populaire apparaten voor videostreaming, smart-tv’s en gameconsoles.

Videostreaming

Volgens cijfers werd de wereldwijde markt voor videostreaming in 2020 gewaardeerd op $ 50,11 miljard en zal deze naar verwachting in 2028* $ 223,98 miljard bedragen, omdat mensen blijven overschakelen naar niet-lineaire, on-demand entertainmentdiensten. Alleen al in het VK bedroeg de gemiddelde tijd die in 2019 tijdens de lockdown werd besteed aan streaming ongeveer zes uur en 25 minuten per dag, in totaal bijna 45 uur per week – een stijging met een derde jaar op jaar.

Philips MediaSuite

Jeroen Verhaeghe, International Business Manager voor Hospitality en het brein achter Philips MediaSuite, merkte op: “Ik ben absoluut verheugd dat we nu toegang kunnen bieden tot de Apple TV-app, met Apple TV+, een van ‘s werelds meest populaire tv-streamingdiensten, aan Philips MediaSuite. Nog meer keuze bieden aan hotelgasten door hen de inhoud te laten streamen die ze leuk vinden, op de manier die ze willen. Door de pandemie zijn streamingdiensten nog nooit zo populair geweest, dus het is van vitaal belang voor PPDS en de horeca om tempo te blijven maken en te voldoen aan de nieuwe behoeften van de reizigers met onze professionele Philips-displays.”

All-inclusive entertainment

Met meer dan 180.000 verkopen in Europa sinds de lancering, zijn Philips MediaSuite-tv’s van PPDS snel de eerste keus geworden voor veel van ‘s werelds toonaangevende hotelketens en zijn ze nu marktleider in een groeiend aantal regio’s, waaronder Scandinavië, DACH en de Benelux.

Met uitgebreid entertainment en ongeëvenaarde back-end controle en beheer, kunnen hotelgasten die verblijven in door Philips MediaSuite geïnstalleerde hotels nu genieten van directe toegang tot alle grote streamingplatforms op één plek. Bovendien heeft Philips MediaSuite, met toegang tot duizenden apps en games via de Google Play Store, voor elk wat wils, jong of oud.

Evolueren

Jeroen concludeerde: “Vanaf het allereerste begin was onze focus voor Philips MediaSuite ervoor te zorgen dat we mee konden evolueren met de markt. Om dat te doen, moesten we flexibel zijn, luisteren en, cruciaal, snel kunnen reageren op de behoeften van de klant, zodat we altijd fris en relevant zijn. Onze strategische beslissing om onze Philips MediaSuite TV op het Android TVTM OS te laten draaien, betekent dat onze klanten en hun gasten altijd kunnen profiteren van de nieuwste functies die ze gewend zijn, of dat nu de nieuwste app, een belangrijke beveiligingspatch, gebruikersanalyse, spraakbesturing of het nieuwste streamingplatform is. De Apple TV-app op Philips MediaSuite is een ander voorbeeld van de vraag van de markt en het leveren van PPDS. De besten zijn gewoon weer beter geworden.”

Na installatie van de nieuwste Philips MediaSuite-firmware-update, die nu beschikbaar is, kan de Apple TV-app worden toegevoegd aan MediaSuite TV’s via de Google Play™ store. Bezoek de website voor meer informatie over PPDS of neem contact op met uw lokale PPDS-verkoopmanager.

*De Apple TV-app is beschikbaar in meer dan 100 landen. Sommige functies zijn niet in alle regio’s of talen beschikbaar.

*Klanten kunnen zich abonneren op Apple TV+ via de Apple TV-app op Philips MediaSuite TV’s, op elk Apple-apparaat of via tv.apple.com voor € 4,99 per maand met een gratis proefperiode van zeven dagen. Het abonnement wordt automatisch verlengd totdat het wordt opgezegd. Er gelden beperkingen en andere voorwaarden.

*Globale marktwaarde voor streaming: https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/video-streaming-market

*Streamingverbruik: https://www.ofcom.org.uk/about-ofcom/latest/features-and-news/lockdown-leads-to-surge-in-tv-screen-time-and-streaming

* Populariteit van streamingplatform: https://www.newsweek.com/netflix-amazon-hulu-disney-most-subscribers-streaming-service-1590463?amp=1

Linda