Red Bee en FabriQ hebben de Streamers-concertserie geleverd aan 5,6 miljoen kijkers

Red Bee Media en FabriQ Media Group hebben nu drie livestreamed concerten gegeven met de Nederlandse band The Streamers, voor een wereldwijd publiek van 5,6 miljoen mensen, in in totaal 88 landen. Het derde en laatste deel van de concertreeks bereikte op zaterdag 29 mei meer dan 1,9 miljoen kijkers. Alle livestreams werden geleverd via Red Bee’s OTT Platform, namens Tribe Company in Nederland.

The Streamers is ontstaan ​​naar aanleiding van de bekroonde livestream van De Vrienden van Amstel LIVE! in januari, die door Red Bee en FabriQ werd geleverd aan een destijds recordbrekend publiek van 1,7 miljoen mensen. “FabriQ heeft het afgelopen jaar met Red Bee samengewerkt aan meerdere livestreams, waaronder de recordbrekende De Vrienden van Amstel LIVE!. We wisten dat onze productiefilosofie, werkwijze en teamgeest ons in staat zouden stellen om met succes een live streaming-evenement van deze grootte te realiseren”, zegt Tim Verhulsdonck, oprichter en Managing Partner van FabriQ Media Group. “De pandemie heeft ons gedwongen buiten de kaders te denken en onze klanten te helpen om op nieuwe manieren live-entertainment te bieden. Terwijl de wereld opengaat, kijken we ernaar uit om samen te blijven innoveren en nog meer entertainment van wereldklasse te streamen.”

Drie verschillende locaties

The Streamers traden drie keer samen op, tussen 20 maart en 27 mei, op drie verschillende locaties; Koninklijk Theater Carré in Amsterdam, Paleis Noordeinde in Den Haag en tot slot in Stadion De Kuip in Rotterdam. Alle evenementen werden wereldwijd gratis gelivestreamd via het OTT-platform van Red Bee, in uitzendkwaliteit. Tijdens de streams bood Red Bee directe 24/7 ondersteuning en volledige analyses tijdens en na de evenementen.

“We zijn erg blij dat we de kans hebben gekregen om onze krachten te bundelen met FabriQ en samen het succes The Streamers aan een wereldwijd publiek te kunnen leveren”, zegt Anders Wassén, Head of OTT Development, Red Bee Media. “Het feit dat we ons livestreamingaanbod de afgelopen zes maanden zo enorm hebben opgeschaald als we hebben gedaan, is een echt bewijs van de kwaliteit van onze OTT-services en ons toegewijde personeel. We kunnen vol vertrouwen zeggen dat we klaar zijn voor nog grotere uitdagingen.”

OTT-platform

Het uitgebreide OTT-platform van Red Bee geeft merken en contenteigenaren de mogelijkheid om snel en eenvoudig een volwaardige streamingdienst te lanceren, ongeacht het publiek of het bedrijfsidee. Het ondersteunt alle inhoudsformaten, inclusief live, lineair, catch-up en on-demand, gestreamd naar een breed scala aan apparaten en besturingssystemen. Red Bee kan ook een volledige reeks opties voor het genereren van inkomsten bieden (zoals advertentie-ondersteuning, abonnementen, pay-per-view en vouchers) en doelgroepsegmentatie via geavanceerde geoblokkeringsfunctionaliteit en DRM-opties. Veel van de andere services van Red Bee kunnen eenvoudig worden geïntegreerd met het platform, waaronder contentaggregatie, metadata en automatische ondertiteling.

FEITEN & CIJFERS DE STREAMERS LIVESTREAM 2021:

• 3 livestream concerten – Amsterdam, Den Haag en Rotterdam

• Meer dan 1 miljoen tickets verkocht

• Totaal aantal kijkers meer dan 5,6 miljoen mensen in 88 landen wereldwijd

Fotocredit: Bart Heemskerk

Linda