Riedel Communications partner van Sporttech Startup iotis

Riedel Communications partner van Sporttech Startup iotis

Met deze stap bevestigt Riedel Communications zijn toewijding aan sport en richt het zich steeds meer op netwerkoplossingen en digitale verandering op dit gebied. De IoT (Internet of Things) sportstart-up opgericht met angel investor en oud-voetballer Fabian Ernst heeft zich tot doel gesteld balsporten op lange termijn te digitaliseren en aan te passen aan de behoeften van jongere generaties.

Productdebuut

Het productdebuut: een slimme voetbal die gebruik maakt van geïntegreerde sensortechnologie om live data te genereren en – in combinatie met een trainingsapp – een digitale coach wordt. Tracking-oplossingen voor andere sporten zoals bijvoorbeeld tafeltennis volgt. iotis vertrouwt op sensortechnologie en complexe algoritmen als basis van een trainingsplatform. Zo kunnen gebruikers digitaal voetbal koppelen aan een trainingsapp en realtime gegevens inzien. Naast pure prestatieverbetering, is er veel aandacht voor het delen van de resultaten met vrienden. Speelse elementen ronden het trainingsaanbod in de app af.

“We zijn erg blij met Riedel als sterke partner aan boord. Met de nieuwe strategische en financiële kansen kunnen we onze visie op slimme sportballen nu nog efficiënter uitdragen”, zegt Lennardt Hachmeister, CEO & medeoprichter van iotis. “Met zijn scherpe gevoel voor innovaties zal Riedel ons hiervoor de toonaangevende impulsen geven.”

Partnerschap

Dit partnerschap is bedoeld om innovaties verder te bevorderen door de uitwisseling van knowhow en technologie en om het potentieel van digitalisering in de zin van duurzame en gebruikersgerichte sport te benutten. Daarnaast willen iotis en Riedel Communications markten en netwerken voor elkaar openstellen. op het gebied van logistiek. Lutz Rathmann, CEO van Managed Technology bij Riedel: “We willen onze strategische samenwerking graag verder uitbreiden zodat we onze klanten een nog breder portfolio van op maat gemaakte high-end oplossingen kunnen bieden. We hebben een duidelijk en holistisch idee van hoe we sportevenementen en -producties spannender en technologisch veeleisender, maar tegelijkertijd minder complex kunnen maken. Tracking en sensoren zijn nu al een essentieel onderdeel van onze 360-gradenaanpak. Dankzij onze samenwerking met iotis krijgen we nu een andere digitale component voor ons dienstenportfolio – voor een nog aantrekkelijkere toekomst.

Investeerder

Naast deze samenwerking is ondernemer Thomas Riedel als particuliere investeerder betrokken bij iotis. “Ik ben ervan overtuigd dat digitalisering in de sport nog in de kinderschoenen staat. We zien al een groot aantal technologische toepassingen in de topsport, maar vooral voor de massasport ontbreken vaak de juiste oplossingen. iotis biedt hier een sterke aanpak”, aldus Thomas Riedel. “Ik ben des te blijer dat ik, naast Riedel Communications als technologiepartner met zijn jarenlange expertise in high-end sporten, ook persoonlijk aan boord ben als investeerder in dit spannende project.”

Lees voortgang

Delen met anderen