Successen in Azië en Frankrijk voor Messe Frankfurt

Successen in Azië en Frankrijk voor Messe Frankfurt

Na een succesvolle nieuwe start in China heeft Messe Frankfurt nu ook fysieke evenementen gehouden in Japan en Frankrijk. De regionale Beautyworld Japan Fukuoka-handelsbeurs en Texworld Evolution Showroom Paris maakten elk persoonlijke zakelijke ontmoetingen mogelijk en voldeden aan de hygiëne- en veiligheidsnormen. In Duitsland hebben de digitale platforms van de Messe Frankfurt zelfs tijdens de pandemie gastheer gespeeld voor levendige internationale bijeenkomsten.

Eerste fysieke evenement in 2021

Op Beautyworld Japan Fukuoka, het eerste fysieke evenement van de Messe Frankfurt in het kalenderjaar 2021, presenteerden 122 exposanten hun producten en diensten. Het regionale evenement voor de schoonheidsindustrie verwelkomde 3.818 bezoekers die enthousiast waren om de nieuwste trends en producten op het gebied van cosmetica, parfums, persoonlijke verzorging en wellness te ontdekken.

Veiligheidsnormen

Wolfgang Marzin, President en Chief Executive Officer van Messe Frankfurt, zei: “Het is ons als beursorganisatoren nog steeds verboden ons beroep in Duitsland uit te oefenen. Niemand weet wat de toekomst in petto heeft, en het zou onverantwoord zijn om iets anders te doen. Maar na de hervatting van de beursactiviteiten in China vorig jaar hebben we nu met onze evenementen in Japan en Frankrijk aangetoond dat handelsbeurzen kunnen worden gehouden in overeenstemming met de hygiëne- en veiligheidsnormen.” 

Stephan Buurma, Managing Director Azië, Messe Frankfurt: “Het succes van deze evenementen maakt duidelijk dat er tijdens de pandemie ook beurzen in Japan kunnen worden gehouden. Het evenement volgde op het succes van het zusterevenement Beautyworld Japan West, dat in oktober 2020 plaatsvond met 224 exposerende bedrijven en meer dan 22.000 bezoekers.”

 Texworld Evolution Paris

Texworld Evolution Paris – Le Showroom verwelkomde begin februari meer dan 500 kopers en experts uit de mode-, textiel- en kledingindustrie in Atelier Richelieu die op zoek waren naar de trends voor de lente en zomer 2022. De industrie kwam samen in de verfijnde en veilige omgeving aangeboden door de showroom om meer dan 2.500 geselecteerde monsters van 75 internationale fabrikanten uit een tiental landen te ontdekken. Om ervoor te zorgen dat bezoekersaantallen konden worden gecontroleerd, waren vooraf reserveringen voor specifieke toegangsslots vereist. Bezoekers van de showroom hadden direct contact met fabrikanten, met in totaal 3.235 vragen en verzoeken om informatie, aanbiedingen en bestellingen.

Verwachtingen

“Naast het simpele plezier om samen te komen en weer samen te werken, voldoet deze showroom met een inspirerend trendsforum aan de verwachtingen van de markt”, zegt Frédéric Bougeard, President van Messe Frankfurt Frankrijk. en meer lineair; ze willen meer regelmatige bijeenkomsten en zijn voorstander van tussenoplossingen zoals deze, complementair aan de beurzen die essentieel blijven.”

‘Neonyt on Air’ en ISH digitaal

 Waar officiële voorschriften het onmogelijk hebben gemaakt om fysieke evenementen te houden, breidt Messe Frankfurt zijn digitale aanwezigheid uit om ervoor te zorgen dat het zijn klanten de beste platforms kan bieden voor interactie met zakenpartners, zelfs tijdens een pandemie. Half januari gebruikte het bedrijf de sociale mediakanalen van Neonyt om mensen uit te nodigen deel te nemen aan ‘Neonyt on Air’, een reeks live-uitzendingen van lezingen en paneldiscussies die ingingen op de nieuwste ontwikkelingen in de duurzame mode- en textielindustrie. ISH, ’s werelds toonaangevende vakbeurs voor HVAC en water, is ook actief in de digitale wereld. Van 22 tot 26 maart 2021 vindt de allereerste ISH Digital plaats, waar internationale spelers hun nieuwste producten en innovaties presenteren, trends bespreken en hun netwerken uitbreiden. De topthema’s van ISH Digital zijn onder meer ‘Lucht: het vitale element’, dat kijkt naar ventilatietechnologie die kan helpen om de concentratie van COVID-aerosolen in de binnenlucht te verminderen. Een ander onderwerp, ‘Badkamerhygiëne’, behandelt thema’s als vuil- en bacteriebestendige oppervlakken in badkamers, handsfree armaturen en luxe hygiënische toiletten. 

Persoonlijke ontmoetingen

Marzin: “We realiseren ons dat niets persoonlijke ontmoetingen kan vervangen, maar totdat we onze internationale branchebijeenkomsten weer kunnen houden in de vorm van fysieke evenementen wereldwijd, zullen we onze klanten de kansen blijven bieden die ze nodig hebben om in deze zaken met elkaar in contact te blijven. moeilijke tijden – altijd met het oog op wat mogelijk en voordelig is voor de betrokken industrieën.”

Lees voortgang

Delen met anderen